Dowiedz się więcej o realizowanych projektach.
Misją Szkoły Organizacji i Zarządzania jest przygotowanie absolwenta do odpowiadania na zmieniające się oczekiwania europejskiego rynku pracy, dlatego jej wyzwaniem jest praca ze zmianami oraz rozwijanie kompetencji kluczowych w praktyczny, atrakcyjny dla młodzieży sposób. Widzimy, że nasi uczniowie borykają się z problemem braku wewnętrznej motywacji, dlatego chcemy w nich zapalić iskierkę do nauki i działania z własnej potrzeby.
W ramach projektów, poprzez realizowane przedsięwzięcia, będziemy rozwijać kompetencje osobiste, społeczne, językowe i informatyczne, kształtować postawy przedsiębiorcze, tak aby przygotować uczniów do wejścia na europejski rynek pracy i do elastycznego dostosowania się do zmieniających realiów.
Jesteśmy świadomi, że branże turystyczna i logistyczna stwarzają poważne zagrożenie dla środowiska naturalnego, dlatego chcemy uwrażliwić młodych techników turystyki i logistyki na problemy ekologiczne, aby w przyszłej swojej pracy zawodowej i życiu prywatnym wprowadzali świadome i odpowiedzialne rozwiązania chroniące naszą planetę. Wraz z europejskimi szkołami chcemy poznać i wprowadzać zielone praktyki w szczególności w kontekście ochrony naturalnego dziedzictwa Europy, którego uczymy. W ramach tych akcji opracujemy konspekty eko-lekcji, scenariusze eko-warsztatów, kodeks eko-turysty i eko-logistyka.
Nasza placówka zmaga się z dużą konkurencją, dlatego musimy wyprzedzać inne szkoły w jakości i innowacyjności oraz być „o krok” przed nimi w działaniu. Nowym wyzwaniem, które sobie postawiliśmy, jest wprowadzenie metody CLIL na wybranych przedmiotach. Jesteśmy świadomi, że jest to proces długofalowy, który wymaga zaangażowania w systematyczne szkolenia językowe nauczycieli, wzajemnej obserwacji pracy nauczycieli w szkole i w Europie, współpracy ze specjalistami metody CLIL. Ta innowacja wpłynie pozytywnie na nasz rozwój i przełoży się na prestiż placówki oraz większy nabór. Inwestycja w rozwój nauczycieli jest bardzo ważna, ponieważ to oni są kapitałem długoterminowym szkoły.
CELE AKREDYTACJI 2023-2027 (png)
ZASOBY I PRODUKTY PROJEKTU:
SPRAWOZDANIA
Sprawozdanie z mobilnościi uczniowskiej - Pescara 2025
Sprawozdanie z kursów dla nauczycieli- Split 2025
CLIL KONSPEKTY LEKCJI
Geografia Turystyczna - Polish UNESCO World Heritage Sites
Biznes i Zarządzanie - Jestem przedsiębiorczy! I am entrepreneurial!
Hotelarstwo - Guest service at the reception desk
Logistyka - Systemy informatyczne w logistyce
Turystyka - Marketing, Marketing Mix, Promotion Mix
Język Angielski – Survival: A Desert Island Dilemma
Język Angielski - "Eksperci od Nieznanego" - Warsztat improwizacji językowych
Zbiór konspektów lekcji w CLIL
ZASOBY DO WYKORZYSTANIA
Prezentacja multimedialna – PESCARA I ABRUZZO
Greenhouse gases and global warming - prezentacja -pdf
Greenhouse effect- experiment- pdf
DZIAŁANIA PROJEKTOWE
Eko-działania w turystyce – film edukacyjny „EcoCheck-in”
Eko-działania w logistyce – projekt „Ekologistyka”, obejmujący cztery scenariusze filmowe:
• Scenariusz 1
• Scenariusz 2
• Scenariusz 3
• Scenariusz 4
Filmik promujący zachowania ekologiczne podczas wakacji
Filmik Erasmus day- włoska kuchnia
APLIKACJA QUIZLET
Baza słówek do lekcji z języka angielskiego – nauczyciele
Baza słówek do konspektów CLIL – uczniowie i nauczyciele
Baza słówek do mobilności z języka włoskiego - uczniowie
REKRUTACJA 2024-2025
Regulamin rekrutacji mobilność grupowa
Regulamin rekrutacji nauczycieli na kurs